Talpa in 2018

Peildatum: 31 december 2018

 

Voornaamste gebeurtenissen in 2018

  • Talpa gaat in het najaar van 2018 verder met het bouwen van een breed mediaconcern door zich ook te richten op sociale media. Talpa neemt StukTV, een succesvol YouTube-kanaal, over van RTL MCN (Multi Channel Netwerk) en wordt volledig eigenaar van Social1nfluencers, een MCN dat voorheen tot SBS Broadcasting van Sanoma behoorde.
  • Ook trekt Talpa TV meerdere bekende presentatoren naar zich toe. Linda de Mol, Johnny de Mol, Gordon Heuckeroth, Wendy van Dijk en anderen stappen over van RTL naar Talpa.
  • Talpa neemt begin 2019 een meerderheidsbelang in de uitgever Mood For Magazines van het mediamerk LINDA – waaronder LINDA.nl, waarin LINDA.tv en LINDANieuws zijn opgegaan.
  • Talpa gaat tevens samenwerken met Vice, in de advertentieverkoop voor televisiezender Viceland.
  • Talpa Network en KPN kondigen in 2018 aan te gaan samenwerken op het gebied van adressable tv. Ook Vice sluit bij de samenwerking aan. Deze techniek maakt het mogelijk gepersonaliseerde televisiereclames te tonen op de zenders, zoals bij online advertenties. Hierbij wordt data over het profiel van de kijker door de televisieprovider middels een nieuw datasysteem gedeeld met de omroep.
Bron: Mediamonitor 2019

 
Financiële gegevens over 2018 zijn vooralsnog onbekend.

 

Voornaamste aanbod

 

Titel Marktaandelen (in %) Bereik (in %) Mediatype
SBS6 7,3 20,7 Televisie
Veronica 4,1 11,2 Televisie
Net5 3,7 9,9 Televisie
SBS9 0,9 3,9 Televisie
538 11,5 10,2 Radio
Sky Radio 9,2 8,4 Radio
Radio 10 8,7 5,8 Radio
Radio Veronica 3,6 2,8 Radio

Bron data: Stichting Kijkonderzoek/Intomart GfK/NLO

 

Deel deze pagina